måndag 22 oktober 2007

Skolångest

Vilken jobbig dag. Varför är alla dagar så jobbiga nuförtiden? Så borde det väl inte få vara heller. Anna tvingade mig att skriva ett inlägg, så hon får något att läsa. Hoppas du är nöjd nu! Fast det är kanske lika bra att jag skriver ett, för det finns inget att göra i skolan iallafall. Eller ja, det finns väl alltid uppgifter som borde göras klart, men det finns ingen ork, soooom vanligt! Vi borde dock försöka fixa tapeter till vår inspelning vid Mediacity nästa vecka. Jaha, och höstlövet är alltså finito för denhär gången också. Nu är det slut på sovmornar! Bara 3 veckor kvar i skolan så har vi 6 veckor praktik, som jag ska tillbringa på Vasabladet. Yes! Och efter det gymnasieperiod. Usch fy. Snart borde man kanske anmäla sig till vårens studentskrivningar också, ångest ångest ångest panik! Vad skönt det ska bli när skolan är avklarad. Ett år med jobb och sedan fotoutbildning, förhoppningsvis. Jag är så inställd på att gå dendär fotolinjen i SYH, så det blir väl att flytta till Jakobstad i 4 år då, hur hemskt det än låter. Vad gör man inte för att få göra det man vill? Undrar bara hur jag ska göra med min häst. Ska jag ta med honom eller ska jag försöka hitta en halvfodervärd eller något? Tur att det är nästan 2 år kvar till det än, så slipper jag fundera på den saken. Tills vidare iallafall. Allting handlar bara om skolan nu, tycker jag. Och jag har absolut ingen motivation. All min flitiga skolanda dog ut redan på lågstadiet. Nu har jag skrivit ett långt jävla inlägg om skolan. Nu får det räcka med det. Bara en rubrik på inlägget kvar. Hmm. Ah! Sådärja. Tack för mig!

3 kommentarer:

Anna sa...

men int vill jag läsa om skolan ju :(

minimalin sa...

men allt handlar om skolan nu just :/

Sofia sa...

jag ska också söka ti fotograf på SYH :D men först ska ja jobba !