måndag 1 oktober 2007

Möbler, prov och värk

Besökte nyss några, eller de flesta, av Vasa stads möbelaffärer för att hitta idéer och få inspiration till vårt scenografiuppdrag inför tv-inspelningen. Filip ställde upp som chaufför och jag, Sia, Iréne och Soffi trängdes i bilen och blev alldeles svettiga pga att värmesystemet stod på max. Hursomhelst, vi hittade det mesta vi var ute efter, en soffa, en hylla och bord. Nu ska vi bara dra på charmen och fråga snällt om vi inte kan få låna sakerna en vecka. Lite reklam för affären och deras namn i eftertexterna. Två affärer verkade iallafall positivt inställda, medan Sotka genast sa nej. Och inte på ett särskilt vänligt sätt heller, enligt Filip, som var den som framförde vårt ärende. Därför tänker vi nu sprida ut att Sotka har dålig kunbetjäning! Sådetså.
Ikväll borde jag studera lite engelska. Ska skriva provet till kurs 4 på omtenten imorgon, och lite kanske jag borde kunna. Jag vet inte om jag helt vågar lita på att jag klarar det på talang... Det är alltså mina planer för ikväll! Ah, så har jag väldigt ont i magen också. Och ja, jag bara måste beklaga mig lite över mensvärken på bloggen! Det kanske tar lite mindre ont då?

Inga kommentarer: