söndag 28 oktober 2007

Buried in the past

Hur kan en människa som stått en så nära i över ett år plötsligt kännas så främmande och skrämmande, men samtidigt också väldigt tilltalande? Och hur kan en människa vara så extremt egocentrisk och blind och vägra se de andra individerna runtomkring sig? Jag bara undrar. Förväntar mig inga svar på frågorna, men det känns bra att ställa sig dem, för man lär av andras och egna misstag.
Nu är helgen så gott som över, och tv-inspelning i Mediacity väntar och lockar inför nästa vecka. Dessutom, bara tre veckor kvar till min 18-års dag! Som jag längtar till dess.
Fredagen blev en hemma-hos-Sofia-sittar-kväll med chips, lonkero, Idol och Big brother tillsammans med Zof, Mic, Mia och Sara. Väldigt trevligt! Kom även fram till att två veckor i Agia Napa inte vore helt fel och att vi ska beställa resan nästa helg.
Lördagen blev, mot alla odds, en utekväll på krogen. Fontana. Fick låna ID, så jag smet in tillsammans med den redan myndiga Sofie. Drack ändå inte mer än två lonkeron, så någon vild och alkoholiserad kväll var det inte. Dansade tills vi blev svettiga, jag, Fia, Mathias, Rosanna och Iréne, och resten av tiden gick åt till att diskutera dittan och dattan med diverse fyllefolk. Jag ville prata med dig, men jag vågade inte. Och idag ångrar jag det förstås. Hursomhelst så var det trevligt på krogen. Efter ett par timmar tyckte vi det räckte, så jag, Fia och Mathias traskade iväg till Sebastian på en inte så livad efterfest. Jag somnade nästan, och innan vi kom hem var det nästan morgon.
Söndagen, detvillsäga idag, sov jag länge och därefter for jag till stallet och ut på en ridtur med Ina och hennes ponny. Det var väldigt trevligt och givande, som vanligt! Busade även med kärror och vagnar på det nycementerade förrådsgolvet en stund, skoj. Och nu sitter jag här.
Det var min helg det. Jag är inte på världens mest hejdundrande humör, men kanske det blir lite bättre om jag äter något nu? Smaklig måltid till mig, hurray!

1 kommentar:

Sofia sa...

Gåvagn? Rullator?