tisdag 9 oktober 2007

Monday part two

Ja, det är tisdag idag och inte måndag, jag vet, men denna dag känns minst lika jobbig som gårdagen! En till måndag alltså. Därav rubriken. För de som inte uppfattade det. Hursomhelst! Sitter i skolan och har väldigt tråkigt, som vanligt. Har nyss käkat potatismos och köttsås och sallad, allt enligt tallriksmodellen! En stor portion blev det också. Nu har vi fått en trevlig uppgift av läraren igen som ingen orkar göra klart före sista minuten, som vanligt. Att man aldrig lyckas ta sig i kragen och få något gjort! Vi slutar klockan 14 idag, så då ska jag till stan och vänta på att bilskolan börjar och efter det ska jag på teater med Kenneth. Det kommer säkert kännas konstigt att träffa honom igen efter att vi varit frånskilda i ca 2 veckor... Men att bryta upp var mitt beslut och jag står fast vid det. Även om jag nog gärna vill träffa honom igen. Jag vill flytta hemifrån. Helst nu genast. Jag har absolut ingen lust att komma hem efter att pappa skrek åt mig i söndags. Jag blev både sårad, arg och rädd. Nej, jag vill verkligen inte lyda någon som skriker åt mig för något som han eller hon inte själv mår dåligt av! Om ungefär en månad fyller jag 18, så jag tycker nog att jag kan bestämma vad jag vill och inte vill göra själv vid dethär laget! Herregud, hur mycket skit ska man få ta egentligen? Det är nog dags för den lilla fågeln att prova sina egna vingar och flyga ut ur boet. Men det är ju fanimig inte lätt det heller! Så gott som allt man gör och alla beslut man tar nuförtiden beror på ens ekonomiska situation. Har man inga pengar får man helt enkelt nöja sig med det man har. Stack till Anna igår efter skolan och efter att jag varit i stallet. Sov över hos henne. Det var min egen lilla barnsliga och löjliga hämnd, och jag vet faktiskt om hur fånigt allting låter och hur barnslig jag är, jag behöver ingen påminnelse! Och nej, jag tror inte alltid att jag vet bäst och har rätt, men detta är bara mitt sätt att hantera mina känslor! Jag flyr undan, gömmer mig, försöker lägga det bakom mig. Ord är för mig lättast att få fram som text. Jag pratar mycket, men sällan om riktigt svåra känslor. Det är bara så det är. Man bör respektera andra människor och deras sätt att vara, men man behöver fan inte ta någon skit och det tänker inte heller jag göra utan protester! Face it! Nästa vecka är det höstlov. Vad skönt det ska bli att få sova på morgnarna. Jag behöver få vila ut lite. Det har varit så himla mycket på sistone, och jag hinner inte med allt jag skulle vilja hinna med. Var kan man beställa lite extra tid?

1 kommentar:

Sofia sa...

E ju månda hejla vekona nu just! Hoppas e vänder på höstlove.