onsdag 2 april 2008

She couldn't quite explain it

Vilken vacker dag det har varit idag, gott folk. För en gångs skull har humöret varit på topp så gott som hela dagen, och solen har glatt många med sin närvaro. Förutom provet i avtalsrätt på slutet av skoldagen har jag inget att klaga på.
For till Jennifers lägenhet ovanför torget en stund efter skolan tillsammans med Anna som behövde en kunnig assistent när hon skulle fotografera Jennifer till sitt slutarbete. Tror nog att det blir superba bilder från hennes sida, men känn ingen press för det, kära vän! Hihi. Vad det blir av mitt slutarbete har jag dock ingen aning om. Orkar knappt tänka på det heller.
Anyway, tiden flög iväg och plötsligt slog det mig att jag borde ha hämtat lillebror från dagis för 45 minuter sedan! Panik! Ringde runt som en yr höna och skämdes, men Petra hämtade honom och jag tror nog att han inte drabbades av några traumatiska men efter den lilla incidenten.
Det vackra vädret var jag ju tvungen att utnyttja, till nackdel för examensarbetet som jag lovat mig själv att börja skriva på, så det blev en liten äventyrlig fototripp till Vasklots gamla fabriker. Fick nog ett par bilder som jag blev riktigt nöjd med till slut, trots taggtråd, gyttja och videoövervakning. Tycker att min bildredigering har utvecklats en hel del bara på en vecka, faktiskt. Övning ger färdighet!
Det är en annan liten grej jag skäms lite över, och det är att jag inte är riktigt ärlig mot person X. Det känns inte helt rätt med detta smusslande, men jag är bara lite rädd för hur X kommer att ta det om X fick veta. Vad skulle jag själv ha tyckt i en liknande situation? Oroa er inte, people, jag spelar inget fult spel eller gör något hemskt och oförlåtligt, det är bara lite knepigt, det är allt.
Men, som med allt annat så löser det sig väl med tidens gång. Nu vill jag sova. Godnatt!

2 kommentarer:

0008 sa...

Det där med tidens gång, ack ja. Spola fram till 1:a maj nu, heti eller genast? Tack för att du beklagar dig över ditt examensarbete, känner mig genast inspirerad att ösa ur mig en massa elände om mitt nu också i min kära blogg. Kverulanters united :D Ja, eller egentligen skulle jag bara kommentera att det var en jäkligt snygg bild och underbara färgkontraster i den men det går ju alltid bra med en minibibel-kommentar också?!

Malin Nyman sa...

Tack Malin :D