tisdag 22 april 2008

Prestationsångest

Jag vill verkligen inte vara med längre. Om jag kunde skulle jag gömma mig under täcket tills allt är över och hoppas att alla skolarbeten och allt jobb på något mirakulöst sätt blir gjorda trots min frånvaro.
Imorgon bär det av på kryssning tillsammans med klassen och övriga svenska treor från VYI! Först åker vi ner med buss till Åbo, varifrån vi sedan invaderar Viking Line och kryssar över till Stockholm och sedan tillbaka igen. Oj, vad vi ska festa! Och usch, vad mycket pengar det kommer att slösas. En till sak att ha ångest över, alltså. Halleluja.
Ina och jag red ut i skogen idag och byggde lite hinder som vi sedan hoppade över. Jätteroligt, sa Kessu och skuttade lite extra! När vi sedan tog en snabbgalopp längs en väg så orsakade Beas plötsliga tvärnit att Kessu halkade på lite snö och trillade omkull. Både Ina och jag fick alltså till varsin riktigt läcker ofrivillig avsittning; Ina i vattenpölen och jag på fötterna i en buske! Lyckligtvis klarade sig både hästar och människor utan några skrapsår. Och lite lustigt var det nog.

Inga kommentarer: