måndag 14 april 2008

Hurra, hurra

Måndag. Vad mer finns att säga för att beskriva denna usla dag?
Det snöade inatt igen. Snö i mitten på april. Snö. Var i helvete är min vår när jag som bäst behöver den?! Inte nog med att vårt internet fortfarande inte fungerar där hemma, nej nej, mera jävligheter dyker minsann upp varje dag.
Helgen visade sig bli riktigt trevlig och händelserik, trots att den tillbringades nyktert (för en gångs skull)!
Fredagen var jag först en stund med Fia och hämtade hennes systers iPod (2Gb) som jag köpte, efter det körde jag vidare till Anna och tittade på den löjligt bedårande filmen Enchanted och skvallrade lite.
Lördag bestod av jobb och umgänge med Fia. Traskade genom skogen och längs med stranden med krigsmålning och enorm äventyrslust och till min stora lycka hittade jag både en golfboll och en svensk enkrona! När mörkret föll bänkade vi oss framför teven med chips, godis och popcorn och tittade på Exorcisten, vilket visade sig vara den sämsta filmen jag sett på mycket mycket länge. Jag som vanligtvis darrar som ett löv i höstvinden av skräckfilmer satt nu och gäspade och rynkade på ögonbrynen! Det är inte normalt, ska ni veta. Trevlig kväll var det, hursomhelst.
Söndagsmorgonen serverade jag frukost åt hungriga hästar och plaskade sedan genom leran med dem ut i hagarna. När alla djur var ute åkte jag hem och åt lite frukost myself och kikade på The Water Horse. Efter det till stallet igen och mocka några boxar och sedan ut och rida med Anna och hennes finnpojk Tulilento. Trevligt med nytt ridsällskap. Innan jag for hem igen hann jag med ett mysigt lerbad och svullen lilltå thanks to min för dagen oerhört lättskrämda häst. Eftersom jag stank av gyttja och hästskit när jag kom hem besökte jag bastun. Efter det tittade jag på en till film, This Is England, och sedan fick jag ett ryck och for ut och sprang en stund. Kvällen avslutades med en tredje film, A Beautiful Mind.
Summa sumarum var det en riktigt skön och lugn helg! Borde vara nykter oftare, tror jag nog.

Inga kommentarer: