söndag 20 april 2008

Do you really want to live forever?

Kom nyss hem efter en hurtig promenad och nybörjar-ridlektion i månskenet. Och klockan är över 03:00 på natten när jag skriver detta, ja. Jag och T beslutade impulsivt via msn att vi skulle hitta på något, eftersom alla våra vänner var på krog och vi satt hemma, nyktra, och hade tråkigt. Sagt och gjort, så blev det. Tänk vad mycket roligare allting kan bli om man bara gör det mitt i natten!
Anledningen till att jag inte for med mina vänner på krog var min 12h långa arbetsdag på Vasabladet. Började klockan 10 och slutade 22. Tack och lov är det inte ett lika krävande och fysiskt och psykiskt tungt jobb som att sitta i kassan i butiken! Och jag är verkligen enormt glad att ha fått chansen att jobba som reserv/"inhoppare" på VBL. Världens chans liksom!
Idag har jag bl.a. lärt mig köra Volkswagen Golf, skakat hand med och fotat Martin Timell, förfrusit händerna och röven av mig under de två fotbollsmatcher jag skulle föreviga i bild, redigerat bilder, samt ätit lunch på nya Kings & Queens i Brändö och fått ruskigt dålig service. Det har alltså varit en händelserik dag och nu ska jag äntligen krypa ner i sängen och sova gott!

Inga kommentarer: