fredag 4 april 2008

For you

Dagen började med sovmorgon och fortsatte sedan som en mumsig pyttipanna med examensarbete, ridtur i skogen, spökhus och kaffe med bullar i Malax som ingredienser. Kryddat med en stor dos trevligt sällskap och ett par överraskande djur är det allt som krävs för en riktigt lyckad dag! Förutom möjligtvis det ofrivilliga skrivandet på examensarbetet då. Är så fruktansvärt led på den skriftliga delen, precis som alla andra tycks vara. Dessvärre har jag inte så många andra val än att skriva det, om jag vill slippa från skitskolan redan i vår. Och det vill jag verkligen.
Jag hade tänkt berätta om olika glädjeämnen i livet i dagens inlägg, men vid närmare eftertanke tror jag att jag avstår från det ett tag till. Ni får hålla till godo med lite vardagligare saker än så länge, som till exempel vad jag ska ha på mig på morgondagens födelsedagsfirande och krogbesök? Nä, jag skämtade.
Rummet borde städas, för i morgon bitti kommer en dam på besök för att inspektera huset och familjen, för att se om vi duger som värdfamilj för ett eventuellt sommarbarn. Mamma är väldigt mån om att göra ett gott intryck, men själv bryr jag mig rätt lite. Sanningen är väl viktigast, och så som mitt rum ser ut nu, lär det ju troligen göra i sommar också, inte sant? Fast några väskor och plastpåsar kan jag väl gömma bakom dörren och om mamma trilskas blir jag väl tvungen att bädda sängen och plocka undan lite smutstvätt också. Tror dock inte att jag har ork att göra något åt det nu. Det börjar bli läggdags även för stora flickor nu.

Inga kommentarer: