måndag 31 mars 2008

I pray to be only yours

Jag trodde att det där med att glömma dig kanske skulle bli ganska enkelt iallafall. Tills jag öppnade dagens tidning och läste ditt namn. Besvikelsen vällde över mig som en iskall dusch. Nu vet jag än en gång inte hur jag ska kunna öppna mig för någon annan eller hur jag ska kunna låta bli att tänka på dig och leta efter dig med blicken varje gång jag rör mig på allmän plats. Vad jag avskyr att gå runt med den där obehagliga klumpen i halsen! Att låtsas som om allt vore som vanligt, som om ingenting hade hänt.
Det var ett kärt återseende. Jag befann mig på ett hotell någonstans i Basingstoke och gick till sängs med ett stort leende på läpparna, med tanken på alla vackra platser jag nästa morgon skulle få se och förundras över igen. Drömmen fick tyvärr ett väldigt abrupt och otrevligt slut i och med att väckarklockan ringde och påminde mig om verkligheten... Nästa år måste jag verkligen resa till England igen! Trodde aldrig att jag kunde sakna ett land så mycket. Om min ekonomiska situation skulle tillåta en till resa så skulle jag definitivt åka redan detta år, men jag tror att det är bäst om jag sparar lite pengar först och reser nästa år då jag, förhoppningsvis, både har tid och pengar. Men, den som väntar på något gott väntar alltid för länge.
Efter en tung och tråkig skoldag (inkluderande Flash-uppgifter, film och lite Björn Gustafsson) firade Anna och jag med var sitt wienerbröd och lite kaffe på Göran's. Gudomligt gott och kletigt var det! Därefter köpte jag MiniDV-kassetter till följande veckas filminspelning.
Helgen blev en till helg fylld med krogbesök och alkohol. Fredagen tillbringades bl.a. på Sky och Oliver's Inn tillsammans med mina fina vänner (se bilden!). Även om det var brist på roliga aktiviteter kunde jag ju inte klaga på sällskapet. På lördag hade jag tänkt vara nykter och köra, men efter hembesök hos grannen blev det ändrade planer och plötsligt befann vi oss på Fontana med varsin drink i handen! Kvällen blev riktigt rolig och Anna och jag kunde ju inte klaga på pengaproblem med mycket generösa grabbar som sällskap.
Nästa helg ska jag försöka att inte tillbringa varje kväll på krogen! Med undantag för lördagen då Saras födelsedag ska firas. Ska försöka att ha roligt då också och inte bara grubbla över huruvida Han är där eller inte. Det ska nog gå, hoppas jag.
Jag har drabbats av en mycket ovanlig fotolust! Jag borde verkligen ta med mig kameran och köra iväg till hamnen och utnyttja detta.

1 kommentar:

Anna sa...

Jaa, de va skoj! :D