lördag 15 mars 2008

I pray every single day for a revolution

Gårdagen var otroligt skön. Satt vid O´Malleys tillsammans med Fia & Kati och lyssnade till live-bandet The Fuse. Enormt sköna låtar spelade de, alla covers, men bra sådana. Sjöng med tills min röst började säga ifrån, men då var deras spelning också slut, så vi körde iväg hemåt. Kröp ner under täcket efter 01:00 någon gång, och slumrade sött till i ca 5h innan jag steg upp och körde iväg till stallet. Dags att mata hungriga hästar och visa dem vägen ut till hagen!
Nu sitter jag bara och slösurfar i sängen. Ska strax ringa Andreas och sedan pysa iväg till Alko och diverse ställen på min to-do-lista för dagen, innan jag kör vidare till jobbet för några timmars arbete. Senare i kväll blir det krogbesök för min del. Hoppas som vanligt på att ens få se en liten glimt av ditt vackra leende. Vill inte missa chansen till det.
Jag känner mig patetiskt besatt. Jag har till och med börjat drömma om dig nu! När det går så långt börjar det bli farligt för hjärtat. Det är minsann inte lätt detta tragiska liv jag har. (I-landsproblem?)
Kom hem från Kina för lite mer än en vecka sedan. Ett fint och intressant land, som jag gärna besöker igen, men då med annat sällskap än familjen. Lyckades få en riktigt fin solbränna på bara några dagar i Hainan, det hurrar vi för!  Kom hem med nya kläder och väskor och erfarenheter och upplevelser till det kalla, men ack så underbara Finland igen. Borta bra, men hemma utan tvekan bäst.

Inga kommentarer: