fredag 10 oktober 2008

På allmän begäran

Eftersom fröken Strandvall så snällt efterlyste uppdatering på bloggfronten, så blev jag tvungen att ta mig i kragen och logga in och knappa ner några rader. Jag snyltar fortfarande på någon stackars grannes nätverk, då mitt eget inte har fungerat på en månad (Elisa är dock kontaktad och inväntas göra något åt saken, snabbt som satan helst).
Nuförtiden bor jag i Brändö. Jag hyr en lägenhet på 60m2 av min mor och far och delar den med ett litet men farligt lejon, med mycket energi och vassa klor och tänder. Bo-Göran heter han.
Jag jobbar fortfarande på S-Market och sliter som ett djur i kassan, och ändå har chefen mage att kalla mig "fripassagerare", på grund av min förmåga att addera fem minuter till 12,5 minuters pauserna.
Kärleken står fortfarande på noll och jag vet inte vad jag ska göra för att förändra situationen. Vänner finns det gott om, även om jag har som vana att sitta ensam hemma om kvällarna och glömma bort dem ibland (minus helgens festande). Ni är hursomhelst viktiga, glöm aldrig bort det, ok? Men Anna saknar jag. Dumma unge som flyttat bort från oss för kärlekens skull! Fast jag kan knappast klandra henne för det.
För tillfället är jag även galet ressjuk, och skulle mer än gärna beställa första bästa resa bort. Ekonomin sätter dock stopp för det, är jag rädd. Jag tjänar mer än förut, men har mera utgifter också. Vuxenlivet är verkligen inte enkelt! (Poäng till mig där, som har köpt tvättmaskin och lärt mig använda den.)
Lägesuppdatering slutförd. Nu ska jag köra iväg till Gerby och rida lite hästar. Konstaterar bittert att denna blogg behöver en radikal ansiktslyftning för att jag ska klara av att orka upprätthålla den. Ta hand om er! Puss!

Inga kommentarer: