lördag 12 januari 2008

With a passion for shoes

Jag har gjort det igen. Jag är totalt hopplös och inte alls ekonomisk. Jag köpte mig ett par skor. Skor som inte alls är optimala för detta slaskiga och hemska vinterväder, men skor som är fruktansvärt bedårande och snygga och som kommer att få mig att känna mig som hottast på dansgolvet! En liten push-up för min självkänsla och mitt ego är något jag tar emot med stor entusiasm och glädje!
Vad gäller skor är jag verkligen såld. Jag har minst tio par nu som jag använder lite nu som då. De två senaste tillökningarna i min lilla skofamilj hör alltså till den somriga sorten, som har kommit att fascinera mig mest den senaste tiden. Varma och tjocka vinterdojor (som tål vatten) är inget jag vill slösa bort pengar på, däremot är frysa-av-sig-tårna-skor ett självklart val. Skor skor skor. I'm loving it!
Enligt mina erfarenheter kan man se på en människas skor hurudan person hon är. Ytligt, jag vet, men jag kan inte längre hjälpa att jag dömer en människa utifrån vad hon har på fötterna, blicken dras automatiskt neråt! Jag måste vara en hemsk människa. Andra påstår sig titta först på ögonen eller händerna, jag däremot, jag tittar på skorna. Skorna is the key! Sjukt.
Oj. Jag är så inne i min egen lilla sko-diskussion att jag knappt märker hur onödigt mycket det blivit skrivet! Okej, om jag ska byta samtalsämne då. Som inte handlar om skor. Hmm... Kom jag ihåg att nämna att jag köpte mina nya skor på rea för halva priset och att de dessutom är ganska mycket status tack vare sitt erkända märke? Bronx. Hell yeah. OJ! Nu drog jag iväg igen. Skor. Bäst att lägga av helt! Nästa inlägg ska inte handla om skor och egoism och fördomar, det kan jag nästan lova. Nu sätter jag punkt.

Inga kommentarer: