tisdag 28 augusti 2007

Jag vill åka hem!

Avslutade nyss en lång dag i gymnasiet, och efter fem timmar engelska är man verkligen trött, kan jag lova! Fick en otrolig längtan att åka tillbaka till England igen också, efter alla små ord och meningar under engelskalektionerna som antydde något om min och Sias resa dit. Som detdär med att engelska toaletter har ett kasst spolsystem. Och detdär med att ett nytt land så småningom börjar kännas som ens hem. Jag skulle då inte ha något emot att ha England som mitt hem. Att bo där. Att jobba där. Att ha familj där. Gärna på en stor gård ute på landet var man kan ha hästar. Jag vill åka till England igen! Helst nu meddetsamma! Jösses, vad jag saknar landet... chokladkexen, språket, människorna, naturen, husen, städerna, djuren... allt! Även fast det regnar rätt mycket där så vill jag ändå bo där. Nåja, nog om England (fast man kan inte få nog av det)! Ikväll ska jag cykla iväg till stallet och hästarna tillsammans med Rosanna. Hon ska rida Lasime och jag ska instruera Fanny som ska rida min Kessu. Vi kanske tar oss en svängom till stubbåkrarna också, om vädret tillåter! Jag tänkte passa på att leka lite med kameran, för det har blivit rätt lite fotande på sistone. Undrar varför. Vad jag sedan gör efter några timmar i stallet är tillsvidare oklart. Jag skulle ha fått jobba idag också, men nej, jag vill ju inte bränna ut mig helt! Jag orkar nog inte med så mycket mer nu, känns det som. Fast lite dåligt samvete fick jag ju, när L ringde och frågade om jag kunde ta hennes tur, och jag tackade nej. Stackaren, hon verkade faktiskt ha ont och grät nästan i telefonen! Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt bara. Snart är denna månad slut, vilket innebär LÖN, vilket innebär OBJEKTIV! Kan det inte gå lite fortare tills fredagen? SÅ jag får beställa det nångång! Fast, det skulle jag ju iochförsig kanske kunna göra redan nu? Hmm. Måste nog fundera lite nu. Men auuutch, vad hungrig jag är! Mamma, kom hem och fixa mat till mig nu!

1 kommentar:

Sofia sa...

Jag vill å far hem! Varifrån e hande bilden?! Winchester? Får int e placera!