måndag 27 augusti 2007

It's a new day

Godmorgon och välkommen till bloggandet, Malin! Ja, eftersom ingen annan har välkomnat mig ännu så blev jag ju tvungen att göra det själv. En ny skolvecka och den börjar som vanligt med slösurfning på macdatorerna, för det finns nog ingen i klassen som redan i slutet på augusti orkar börja skriva på manuset som ska vara klart först i slutet på oktober. Så, vi fortsätter som vanligt! Spelar spel och läser fåniga skriverier på Aftonbladet och kollar på fotografier och drömmer oss bort. Det är så vi gör. Vad ska man då blogga om? Är mitt liv verkligen så intressant att andra människor har något nöje av att läsa om det? Vill jag att andra ska få ta del av min vardag? Ja, what the hell. Ska bli rätt intressant att se hur länge jag orkar skriva, så varsågoda! Efter skolan ska jag pysa iväg till S-Market och jobba några timmar. Förtjäna lite mera pengar så jag har något att leva på i vinter och så jag har råd att köpa macro objektivet som jag så gärna vill ha. Nästa helg kan jag beställa det! Jag vill ha det nu. Och efter jobbet tar jag bussen in till stan och kryper ner i sängen hos min söta Kenneth och sover och väntar (eller borde jag skriva fasar?) på morgondagens ivriga pluggande i Vasa Gymnasium. Jag borde verkligen göra alla läxor vi fick i engelska. Jag orkar inte. Men det är bara att kämpa vidare! Bara ett år kvar! Håll ut! Oh yes I will, för efter det finns bara framtiden kvar att planera. Många lyckliga år kvar att studera vidare, för att sedan få ett så bra jobb som möjligt och kunna jobba flitigt resten av livet! Varför kan man inte få vara fem år och bekymmerslös igen?

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag ser fram emot att läsa iaf :D

Sofia sa...

Välkommen välkommen!